please ask the permission before using vita picta's pictures . riproduzione riservata

martedì 11 ottobre 2011

Home





Casa è per me il guscio. lo amo luminoso, lo progetto in movimento, saturo di colori, traboccante di natura e silenzio. il tempo si ferma e accellera a seconda del mio umore.la casa mi segue e si modifica con me.
è il luogo dove ritrovarsi,calamitare gli affetti, fare discorsi a bassa voce, circondarsi di cose care. il superfluo mi piacerebbe fosse più latitante ma a volte e in modo beffardo diventa elemento di grande armonia. mi piace immensamente ridare dignità agli oggetti dimenticati. adoro cambiarne l'uso che avevano originariamente. così un cancello diventa un porta asciugamani, una porta si trasforma in lampada, un albero tagliato dal bosco fa da colonna.

Home is my shell. i love it full of light, i project it in movement, plenty of colours, overflowing of nature and silence. Time stops and goes forward with my moods, the house follows me and modifies itself with me.



It's the place where meet up yourself again, magnetizing emotions, where make speeches in a whisper, being surrounded of things you care about. The superfluous, i'd like it to be more absconding but sometimes and in a mocking way it becomes element of great harmony. I adore give back dignity to forgotten objects, i love the change the use they had originally. in this way a gate becomes a towel holder, a door changes into a lamp, a cut tree from the wood becomes a column.